Rozgrzewające posiłki i napoje na jesień


Rozgrzewające posiłki i napoje na jesień

Na zewnątrz pada deszcz, wieje wiatr i jest pochmurno? To oznacza, że nadeszła jesień, a Ty musisz zadbać o swoje zdrowie, aby ominęły Cię sezonowe przeziębienia czy wirusy. Wystarczy, że dostarczysz swojemu organizmowi odpowiednią dawkę witamin oraz składników odżywczych, a poczujesz więcej energii do walki z przygnębiającą aurą. Przekonaj się, jakie rozgrzewające posiłki i napoje na jesień sprawdzą się najlepiej. Wtedy nie tylko zaserwujesz sobie smakowite dania, ale też wspomożesz swoje zdrowie.

3 rozgrzewające napoje na jesień

Herbata korzenna

Lubisz czasem spędzić chwilę z książką, kocem i kubkiem gorącej herbaty? To zapowiedź naprawdę przyjemnej chwili, a gdy postawisz na herbatę korzenną, to bardzo szybko poczujesz rozgrzewającą siłę tego napoju. Po prostu dodaj do kubka czarną herbatę, plasterki świeżego imbiru, pomarańczę, cytrynę, trochę goździków i cynamonu.

Herbata rumiankowa

Kolejnym przykładem zdrowej, lekkiej i naprawdę rozgrzewającej herbaty jest ta wykonana z rumianku. Pamiętaj tylko o tym, żeby torebkę zalać lekko ostudzoną wodą, a nie gotującą. Dzięki temu dostarczysz organizmowi mnóstwo witaminy C i soli mineralnych.

Gorąca czekolada

Nie ma lepszego sposobu na poprawę nastroju i rozgrzanie organizmu niż gorąca czekolada. W końcu taka dawka czekolady u każdego wywoła uśmiech na twarzy. Poza tym możesz dodać do napoju mleko lub ulubiony napój roślinny — szczególnie polecamy Ci ten z migdałów bądź kokosowy. Wtedy gorąca czekolada zyska jeszcze bardziej oryginalny smak. Postaw też na gorzką czekoladę, ewentualnie wysokiej jakości kakao, żeby napój stał się nie tylko pyszny, ale również zdrowy.

7 rozgrzewających posiłków na jesień

Krem z dyni

Jesienią koniecznie włącz do swojej codziennej diety dania z dyni — w końcu to prawdziwa bomba witaminowa. Jeżeli zależy Ci na lekkim posiłku, który dosłownie w ciągu chwili skutecznie rozgrzeje Twój organizm, to postaw na krem z dyni. Pamiętaj tylko o tym, żeby dodać do niego imbir, chili i cebulę. Dzięki temu zyskasz oryginalny smak, a także naturalny antybiotyk. Chcesz jeszcze bardziej podkręcić smak tej potrawy? Zatem dodaj do kremu grzankę z czosnkiem — gdy pieczywo będzie ciepłe, delikatnie wetrzyj w nie ząbek czosnku.

Ciepłe śniadania

Jeżeli szukasz rozgrzewające posiłki i napoje na jesień to koniecznie postaw na ciepłe śniadania. Dzięki temu już na początku dnia poczujesz przyjemne ciepło, dzięki któremu nawet pochmurna pogoda nie odbierze Ci energii. Możesz wybrać wytrawne śniadanie np. muffiny z papryką, szpinakiem i mozzarellą. Dobrym rozwiązaniem jest też tradycyjna jajecznica, owsianka z miodem oraz z dodatkiem sezonowych owoców.

Pieczona cukinia

Doskonałym pomysłem na rozgrzewającą kolację lub obiad jest pieczona cukinia, papryka bądź bakłażan. To danie doskonale wpisuje się w filozofię zero-waste — w końcu do środka możesz włożyć przeróżne składniki, a w tym te, które zostały Ci z obiadu lub z poprzedniego dnia. Przygotowanie tego dania jest też bardzo proste. Wystarczy wydrążyć wybrane warzywo, a następnie dodać wybrane składniki, polać ulubionym sosem, a na koniec posypać serem i włożyć do piekarnika.

Kurczak curry

Jeżeli preferujesz dietę mięsną, to koniecznie przygotuj na obiad kurczaka z curry. Jeśli preferujesz dania wegańskie lub wegetariańskie to mięso zastąp wędzonym tofu. W końcu cały sekret tego przysmaku tkwi w marynacie. Wystarczy, że dodasz do niej curry, kurkumę, pieprz cayenne, bardzo drobno posiekany korzeń imbiru lub papryczkę chili. Wykorzystaj też mleczko kokosowe, a dzięki temu danie będzie nie tylko zdrowe, ale również wyjątkowo aromatyczne. Kurczaka bądź tofu podawaj z kaszą kuskus, makaronem pełnoziarnistym lub kaszą jaglaną.

Kotlety z ciecierzycy

Kolejnym daniem do kolekcji rozgrzewających posiłków i napojów na jesień jest pyszny kotlet z ciecierzycy. W końcu ta pora roku to najlepszy czas na włączenie do swojej diety nasion roślin strączkowych. Poza tym takie kotlety są też bardzo pożywne i niezwykle uniwersalne — możesz je zjeść na kolację, obiad lub lunch. Wykonanie również jest niezwykle proste. Jedyne co musisz zrobić, to ugotować ciecierzycę lub skorzystać z wersji w słoiku. Następnie dodaj natkę pietruszki, jajko, cebulę oraz ulubione przyprawy. Całość zblenduj na gładko, uformuj dowolny kształt, a następnie obtoczy w bułce tartej i usmaż na odrobinie tłuszczu.

Pieczona ryba

Lista rozgrzewających posiłków i napojów na jesień nie byłaby kompletna bez dania z ryby. W tym przypadku możesz wybrać dowolny gatunek ryby np. pstrąga lub dorsza, posypać ulubionymi przyprawami, a następnie zawinąć w folię aluminiową i włożyć do piekarnika. Rybę możesz podawać z pieczonymi ziemniakami oraz z sałatą lub surówką.

Kasza jaglana

Niesprzyjająca aura to doskonały moment na dania z kaszy jaglanej — tym bardziej że jest to naprawdę uniwersalny produkt. W końcu możesz ją dodać do jaglanki, wykorzystać do deserów, ale też zjeść na obiad bądź kolację. Szczególnie proponuję Ci kaszę jaglaną z warzywami, ponieważ dostarczysz organizmowi mnóstwo witamin. Koniecznie dodaj do dania czosnek oraz cebulę. Opcjonalnie możesz przyprawić kaszę curry i kurkumą.

 

+ There are no comments

Add yours